wtorek, 19 stycznia 2016

Wymieniajcie prefiltry w filtrze RODI

Dzień dobry.

Ostatnio mam problem z cyjano bakterią. Zacząłem zastanawiać się nad przyczyną tego stanu. Między innymi postawiłem na wymianę prefiltrów w filtrze RODI. wstyd się przyznać, ale nigdy jeszcze nie wymieniałem. Nic mnie nie tłumaczy, ponieważ zestaw prefiltrów do wymiany dostałem gratis z filtrem. Filtr zakupiłem mniej więcej wtedy kiedy powstało akwarium, czyli około 3 lata temu.

Stan prefiltrów pozostawiał wiele do życzenia. Szczególnie  prefiltr 20 mi zamontowany jako pierwszy na wejściu.

Prefiltr 20mi

Prefiltr 20mi
Następny - filtr węglowy wygląda dużo lepiej, ale pewnie jego zdolności adsorpcyjne mocno kuleją.

Blok węglowy
Następny w kolejności był Prefiltr 1mi. Ten wyglądał najczyściej, ale i tak jest mocno zabrudzony.

Prefiltr 1mi

Prefiltr 1mi

Mam nadzieję, że po wymianie prefiltrów cyjano zacznie ustępować. Będę też śledził stężenie PO4 w akwarium, które dotychczas na małej hance wychodziło 0,00 ppm.

Pozdrawiam, Marek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz