poniedziałek, 22 lutego 2016

Aktualizacja 2016-02-22

Dzień dobry.

W akwarium wiele się nie zmieniło, ale udało mi się zrobić parę fotek w ramach aktualizacji. Z nowości, dołożyłem do systemu filtr przepływowy, w którym trzymam około 200 ml węgla. Mam zamiar wymieniać węgiel w okresach miesięcznych. Zdecydowałem się na to, ponieważ marzą mi się ładne acropory, ale w akwarium niestety zachowało się kilka grzybowieńców, których nie mam jak usunąć, no i ciężko mi zrezygnować z zoantusów, a ponoć miekkasy nie znoszą się za dobrze z SPS'ami. Objawia się to poprzez uwalnianie toksyn do wody, które węgiel ma za zadanie wyłapywać. Po zdjęciach widać, że SPSy nie mają się jakoś źle, ale zawsze może być lepiej.




Nadal nie udało mi się wykonać lampy T5. Brak czasu, brak środków, kiedyś się doczeka.

Nadal akwarium dręczy cyjano, zastanawiam się nad użyciem chemi clean'u, ale ciągle się wstrzymuję i łudzę, że samo zejdzie, chociaz chemi clean czeka w szafce.



Ciekawa sprawa, po przywiezieniu szczepek od Sylwka jedna z acropor mi poleciała w wyniku nie dopilnowania poziomu KH. Niedawno zauważyłem, że przetrwał fragment tkanki wielkości 0,5 x 0,5 cm i nawet ma ze trzy polipy, które walczą o życie. Zobaczymy, może uda mi się uratować to maleństwo :)

Acra po przywiezieniu do akwarium
Uratowany fragment tkanki
Na koniec FTP (full tank photos)


Pozdrawiam serdecznie i do następnej aktualizacji :)
Marek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz