poniedziałek, 7 marca 2016

Pensetnik dwuoki

Dzień dobry.

Dziś krótka aktualizacja z szybkimi zdjęciami z komórki, ale cieszę się jak dziecko. Zakupiłem jedną z rybek, którą zawsze chciałem mieć w akwarium mianowicie tytułowego pensetnika dwuokiego (chelmon rostratus). To bardzo delikatna ryba, która często nie podejmuje pokarmu, a to co na skale często nie wystarcza, ale mimo tego postanowiłem spróbować. Mój chelmon podejmował pokarm w sklepie, a po aklimatyzacji podjął pokarm również w moim akwarium, a to dobrze rokuje. Niestety jest nieduży, najmniejszy z dostępnych trzech sztuk w sklepie, ale jako jedyny podejmował pokarm uznałem, że łatwiej będzie utrzymać mniejszego osobnika, który je, niż większego niejadka. 


Jak pisałem wcześniej chelmony to delikatne ryby i często wpuszczone do zarybionego akwarium są atakowane przez pokolce. U mnie pływają dwa pokolce, Paracanthurus hepatus i Zebrasoma flavescens, dla tego zmajstrowałem spory kotnik z siatki podtynkowej. Poczekam i poobserwuję moje pokolce jak zachowują się w stosunku do nowego mieszkańca. Do kotnika wrzuciłem kilka przyciętych fragmentów rury kanalizacyjnej fi 50mm w których ryba będzie mogła się schronić.


Oprócz tego, że ryba jest ładna jest spora szansa, że pomoże mi w moim problemie z aiptasią, ponoć jest dla nich przysmakiem.

Pozdrawiam, Marek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz